SEO i društvene mreže – kako povećati vidljivost weba kroz Facebook i Instagram?
Društvene mreže proglašene su najbrže rastućom industrijom u svijetu. Iste su već duže vrijeme nezaobilazan kanal komunikacije s tržištem te odlična platforma za promoviranje poslovanja malih tvrtka i multinacionalnih kompanija.
Smatraju se najvažnijom platformom oglašavanja zbog toga što pružaju veliki ciljani doseg, pružaju visoki povrat na uloženo i putem društvenih mreža se lako stvara odnos povjerenja i vjernosti s trenutnim i potencijalnim korisnicima/kupcima.
Uz sve navedeno društvene mreže su prvobitno najisplativiji oblik marketinške strategije jer sami konstruirate i kontrolirate svoj budžet.
Kako bi dodatno istaknuli važnost društvenih mreža, osim navođenja već opće poznatih činjenica, osvrnut ćemo se na izuzetno bitnu stavku digitalnog marketinga – pozicioniranje, tj koliko društvene mreže utječu na SEO i u kojoj mjeri se tražilice oslanjaju na podatke s društvenih mreža kao faktor za rangiranje?
SEO i društvene mreže
Granica između SEO-a i društvenih mreža sve više se smanjuje. Još od 2011. i Panda algoritma važnost shareanja web stranice na društvenim mrežama postaje sve veća. Tražilice sve više promatraju i uvažavaju kontekst s društvenih mreža i uključuju ga u svoje rezultate pretraživanja.
SEO se prvobitno bavi relevantnošću i autoritetom weba. Rezultate ostvaruju kroz različite tehnike i taktike koje se najjednostavnije mogu podijeliti u dvije kategorije kao On-Page i Off-Page elementi.
Društvene mreže s druge strane veći fokus stavljaju na sadržaj i razvoj povezanosti sa svojom publikom.
No, ako uzmemo u obzir da je sadržaj u konačnici srž SEO procesa bez kojeg sama optimizacija ne bi bila moguća, vidimo da je isti temeljna poveznica društvenih mreža i SEO-a.
Kako društvene mreže utječu na tražilicu?
Društvene mreže pomažu povećati organski promet web stranice te itekako pozitivno utječu na cjelokupni SEO proces. Što je sadržaj koji se objavljuje na društvenim mrežama zanimljiviji i privlačniji, to će ga korisnici više shareati te samim time generirati više ulaznih, inbound linkova. Porast ulaznih linkova neke web stranice rezultira time da je tražilice preferiraju.
U prijevodu – SEO i društvene mreže međusobno utječu jedno na drugo iz čega možemo zaključiti kako se danas social media marketing i SEO strategija moraju promatrati kao cjelina. Kao ravnopravni dijelovi cjeline i SEO i društvene mreže igraju važnu ulogu strateškog marketinga.
SEO sam po sebi znači ozbiljnost, jasnu stratešku konstrukciju i monitoring čestih promjena te prilagodbu istima, isto tako marketing društvenih medija zahtjeva razvoj strategije, jasnu komunikaciju sa klijentom, praćenje trendova i ponašanje publike te veliku dozu kreativnosti.
Prednosti marketinga na društvenim mrežama
Ono što društvene mreže čini tako uspješnim marketinškim alatom jest izravna interakcija sa svojim klijentima. Većina ljudi gleda na društvene mreže kao medij baziran na komunikaciji između prijatelja, praćenja trendova i povezivanja stranaca, a ne kao poslovnu i marketinšku platformu. Što je velika šteta jer putem društvenih mreža možete lako povećati prodaju te istovremeno privlačiti nove klijente.
Slobodno možemo reći da je marketing društvenih mreža postao neizostavan dio poslovanja jednako važan kao i drugi oblici oglašavanja, no sa izuzetno velikim potencijalom rasta i razvoja.
Ono što ne možemo dovoljno naglasiti jest činjenica kako je oglašavanje putem društvenim mreža znatno jeftinije i fleksibilnije. Kao što smo već naveli, sami određujete svoje budžete na dnevnoj bazi i prilagođavate ih svojim aktualnim potrebama i poslovanju.
Društvene platforme poput Facebook-a, Youtube-a, Instagrama ili LinkedIn-a omogućavaju vam povezivanje sa korisnicima tj. potencijalnim kupcima, targetiranje publike kojoj će se oglas prikazivati prema lokaciji, spolu, iskazanim interesima I sl.
To su ogromne platfome sa milijardama korisnika, popularnost im neprestano raste, njihove analitike nude ogromne količine podataka kako bi svaki vaš oglas bio najbolji. Samim time društvene mreže neminovno čine važan segment za SEO.
Društvene mreže su idealan način za angažiranje i interakciju s vašom ciljanom publikom, ali su ujedno i odlično mjesto za dobivanje uvida o vašoj publici. Putem društvenih mreža možete dobiti marketinško istraživanje o tome kako vaša publika reagira, što joj zaista treba, koje usluge je spremna platiti, što ih točno muči, ali i koje ciljeve želi ostvariti.
Specta agencija vam može pomoći u kreaciji najprikladnije marketinške strategije oglašavanja na društvenim mrežama, kako bi stvorili sadržaj koji najbolje oslikava vaše poslovanje. Ovakvim pristupom sigurno ćete iskoristiti puni potencijal društvenih mreža za rast vašeg poslovanja.