Brand awareness

Brand awareness: Kako izgraditi prepoznatljivost brenda

Kada razmišljate o uspješnim brendovima, vjerojatno vam na pamet padaju globalna imena poput Nike, Coca Cola, ili Apple. No, u današnje vrijeme, na tržištu postoje tisuće imena koji se pokušavaju probiti poput spomenutih. Stoga se nalaže pitanje – kako stvoriti brend koji će uživati takvu prepoznatljivost? Odgovor je u nečemu što se zove brand awareness, odnosno prepoznatljivost brenda.

U tome leži ključ uspjeha brendova koji se bore za pažnju potrošača te se žele izdvojiti iz mase.

Kroz ovaj blog, dotaknut ćemo se važnosti brand awarenessa, istražit ćemo što točno ovaj pojam znači, te kako ga izgraditi kroz stvarne primjere. Pa, krenimo!

Što je točno brand awareness?

Brand awareness

Ovaj pojam odnosi se prvenstveno na to koliko dobro potrošači prepoznaju vaš brend. No, ovdje ne govorimo samo o prepoznavanju imena ili logotipa. Brand awareness je ono što pomaže ljudima da povežu vaš brend s određenom kvalitetom, osjećajem ili vrijednošću.

Primjerice, kada čujete riječ Tesla, što vam prvo padne na pamet? Vrlo vjerojatno pojmovi poput inovacija, luksuz ili pak održivost, zar ne?

To je ta povezanost o kojoj pričamo i koja je iznimno važna za izgradnju snažnog i dugotrajnog brenda. No, zašto je brand awareness toliko bitan? Za početak…

Privlačenje novih kupaca: Uz prepoznatljiv brend, puno lakše ćete doći do novih kupaca, a razlog je jednostavan – jer ste stvorili povjerenje i sigurnost kod potrošača. Ljudi će biti puno skloniji koristiti usluge brendova u koje imaju povjerenje.
Lojalnost potrošača: Visoka prepoznatljivost nerijetko dovodi to veće lojalnosti kupaca. Kada potrošači već povezuju vaš brend s ugodnim i pozitivnim iskustvima, možete biti sigurni da će vam se vraćati, te vas preporučiti drugima.
Veća vrijednost brenda: I naravno, ne smijemo zanemariti činjenicu da brendovi s većim stupnjem prepoznatljivosti uživaju i visoku tržišnu vrijednost. Što to točno znači za vas? Investitori i potrošači će biti puno spremniji surađivati s vama ukoliko imate poznat i cijenjen brend.

A sada pređimo na onaj najbitniji dio. Kako izgraditi brand awareness i izdvojiti se iz mase na tržištu. Evo neke od najbitnijih stavki na koje trebate obratiti pozornost.

Odlučite se za jasnu i jedinstvenu misiju

Kada je riječ o vašoj misiji, ključ je u jednostavnosti. Brendovi koji se odluče za jasnu misiju i cilj imat će puno lakšu i učinkovitiju komunikaciju sa svojim potrošačima.

Uzmimo za primjer američki brend obuće Toms. Ovaj brend izgradio je svoju prepoznatljivost kroz misiju “One for one”. U prijevodu, za svaki par cipela koji su prodali, donirali su jedan par potrebitima.

Nije nimalo čudno, stoga, da ova jasna i plemenita poruka ne samo da je odjeknula kod potrošača, već je i postala sama srž identiteta ovog brenda. Povedite se za ovim primjerom, odlučite se za jedinstvenu misiju kojoj ćete se posvetiti i već ste napravili korak u pravom smjeru.

Stvarajte kvalitetan sadržaj

Importance of content for brand awareness

Znamo da ovo možda nije potrebno posebno napominjati, no nikad nije zgorega naglasiti važnost kvalitetnog i relevantnog sadržaja.

Brand awareness jest izgradnja prepoznatljivosti. Ukoliko želite izgraditi dugotrajne odnose sa svojom zajednicom i šire, morate im pružiti kvalitetan sadržaj zbog kojeg će vam se htjeti vraćati.

Ovdje za primjer možemo uzeti GoPro, koji je brzo i efikasno postao sinonim za akcijske kamere.

Zašto?

Zahvaljujući sadržaju koji njihovi korisnici konstantno stvaraju i dijele! Upravo to učestalo dijeljenje videa i fotografija je pomoglo ovom brendu izgraditi globalnu zajednicu, te ga učinilo prepoznatljivim u specifičnoj niši.

Pametno koristite društvene mreže

Svi smo svjesni da su društvene mreže postale neizostavan dio našeg života, kako privatnog, tako i poslovnog. One omogućuju izravnu interakciju s vašim potrošačima, te su upravo zato fantastičan način za male brendove da povećaju svoju prepoznatljivost.

Dollar Shave Club, start-up koji prodaje brijače putem pretplate, ugrabio je pažnju svojih potrošača lansiranjem viralnog videa koji je s pomoću britkog humora jasno prikazao vrijednost njihovog proizvoda.

Videu nije dugo trebalo da postane ogroman hit, a brendu je preko noći donio ogromnu popularnost.

Zaključak? Brand awareness i društvene mreže su ubitačna kombinacija. Samo ih trebate znati pametno koristiti.

Dosljednost u komunikaciji

Bilo da se radi o vrijednostima, vašem vizualnom identitetu ili tonu komunikacije – vrlo je bitno da vaš brend ostane dosljedan u porukama koje šalje.

Zašto? Jer vaš uspjeh direktno ovisi o jasnoći i razumljivosti vaše poruke.

Apple je odličan primjer brenda koji fenomenalno koristi dosljednost u svakom aspektu svog poslovanja – od marketinških kampanja, pa sve do dizajna proizvoda!

Njihov brand awareness je direktan rezultat pažljivo osmišljenog i dosljednog imidža, što ih je i lansiralo u sam vrh najpoznatijih globalnih brendova.

Angažman zajednice

Brand awareness and community engagement

Želite izgraditi snažnu i pozitivnu reputaciju? Angažman vašeg brenda u lokalnoj zajednici jedan je od ključnih faktora!

Brendovi koji se povezuju sa svojim zajednicama često uživaju veliku popularnost te prepoznatljivost.

Uzmimo za primjer Ben & Jerry’s, popularni američki proizvođač sladoleda koji je poznat po svojoj aktivnoj ulozi u društvenim pitanjima. Oni su kroz podršku raznim inicijativama te kroz svoj aktivan angažman u društvenim kampanjama postigli veliku globalnu prepoznatljivost.

A za to nije samo zaslužan samo njihov proizvod, nego i njihovi stavovi i inicijative. Stoga, koliko god je kvalitetan proizvod bitan, važnost aktivnog angažmana u zajednici ne može se precijeniti.

Prilagodite se lokalnom tržištu

Čak i mali brendovi mogu poprilično lako ostvariti veću prepoznatljivost upravo prilagođavanjem svojih proizvoda i poruka lokalnom tržištu.

Tako je, na primjer, Corona, meksički brend piva za koji ste nesumnjivo čuli, postao globalno ime zahvaljujući odličnom brendiranju koji evocira slike opuštanja na plaži.

Ni na čije čudo, ovo se pokazalo univerzalno privlačnim, te iako je riječ o globalnom brendu, njihova prilagodba lokalnim kulturama pomogla im je da se izdvoje iz mase.

Jasno je, dakle, da je prilagođavanje potrebama i željama lokalnog tržišta nužno, te naposljetku – ključno za opstanak i konkurentnost na istom.

Povećajte svoj brand awareness uz Spectu!

Izgradnja prepoznatljivosti brenda nije trenutni proces, već putovanje koje je uključuje dugoročno razmišljanje te strateški pristup.

Specta agencija tu je kako bismo pomogli vašem malom brendu izdvojiti se na tržištu, postići prepoznatljivost o kojoj sanjate, te stvoriti trajnu vezu s potrošačima.

S pravim pristupom, pomoći ćemo vašem brendu da postane veliki igrač u svijetu biznisa. Prepustite se u naše stručne ruke i dopustite nam da širimo svjesnost o vašem brendu i dovedemo vas pred pravu publiku!

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *