Kako odrediti najbolje ključne riječi za svoju web stranicu?
Jedan od glavnih ciljeva svake web stranice je postići što veći broj posjetitelja na istu. A kako biste to i postigli, vrlo je bitno znati odrediti najbolje ključne riječi za vaš web. Da, tako je jednostavno!
Ključne riječi su temelj pretraživanja za tražilice. Upravo s pomoću učinkovitog istraživanja bit ćete korak bliže da zadovoljite potrebe vaših posjetitelja, povežete se s njima i dovedete nove čitatelje na svoj blog.
A kako ne biste ključni element uspjeha vaše web stranice prepustili slučaju, mi smo tu da vam pomognemo! U nastavku otkrivamo zašto je važno odabrati prave ključne riječi, kako to učiniti, te na što je sve bitno obratiti pažnju. Pa, krenimo!
Što su ključne riječi i zašto su važne?
Ključne riječi su skup fraza (može biti i jedna riječ) koje vaši potencijalni posjetitelji koriste prilikom pretraživanja na tražilicama. One govore o samom sadržaju koji se nalazi na vašoj web stranici i imaju ključnu ulogu u optimizaciji weba.
Razlog zašto ove riječi igraju tako bitnu ulogu u procesu SEO optimizacije je činjenica da upravo one pomažu tražilicama da razumiju o čemu se točno radi u vašem sadržaju. Samim time, one su poveznica između web stranice i potencijalnih korisnika.
Ovisno o vašoj niši, sam odabir ključnih riječi će varirati.
Na primjer, recimo da imate poslovanje koje se bavi prodajom svježeg voća i povrća. Ključne riječi mogu biti fraze poput “dostava svježeg voća i povrća”, ” najbolja ponuda svježeg voća i povrća”, ili pak “svježe rajčice po povoljnim cijenama”.
Kao što vidite, ključne riječi mogu biti općenite i vrlo specifične. A za koje ćete se odlučiti ponajviše će ovisiti o tome kakvu publiku želite privući i naravno – kakav tip sadržaja nudite.
Uvijek imajte na umu da sadržaj vašeg weba treba biti sukladan onome što se pretražuje, u suprotnom – SEO jednostavno neće funkcionirati.
Postoji još jedna stvar na koju je bitno obratiti pažnju. Kada koristite odabrane fraze, radite to na što prirodniji način i u skladu sa srži namjene vašeg teksta. Zašto? Jer su pojavom umjetne inteligencije i algoritmi postali puno pametniji i puno bolje prepoznaju namjere korisnika.
Sada kad smo vam pobliže približili značenje i važnost ovih riječi za vaš web, vrijeme je da se bacimo na sam proces pretraživanja i što sve on uključuje.
Kako odabrati prave riječi i fraze?
Za početak, prilikom odabira ključnih riječi, obratite pažnju na sljedeće faktore:
- kakva je konkurencija određenoj ključnoj frazi na tražilicama?
- je li ona relevantna za vaše poslovanje?
- kolika je učestalost pretraživanja te fraze na tražilicama?
Naime, može se dogoditi da želite rangirati za određenu riječ ili frazu jer vam se čini odličnim izborom za vaše poslovanje. No ponekad može biti izazovno uspjeti izdvojiti svoju web stranicu za riječ s velikom učestalosti pretraživanja.
Upravo radi toga, nekad je pametan izbor odabrati riječ s malo manjim opsegom pretraživanja, jer vam baš to može osigurati visoko rangiranje na tražilicama.
Nadalje, ne smijemo zanemariti ni konkurenciju. Ako imate priznatu web stranicu s autoritetom, te velik broj povratnih veza, šanse za rangiranjem među kompetitivnim riječima su vam nesumnjivo veće.
No, ako to nije slučaj, važno je provjeriti konkurenciju kako biste ustanovili koliko će zahtjevno biti pozicionirati se za određenu ključnu riječ. U ovom slučaju, dobra je ideja oslanjati se na malo manje kompetitivne fraze.
I posljednje (no nipošto najmanje bitno) jest relevantnost odabrane ključne fraze.
Glavna zadaća internetskih tražilica je pronaći najrelevantniji sadržaj sukladan upitu i namjeri korisnika. Zato je iznimno važno da je riječ (ili fraza) za koju se odlučite blisko povezana za vaš posao i točno prikazuje prirodu vaših usluga.
To je jedini način da vaš sadržaj donosi kontinuiran promet na web stranicu i osigura visoku poziciju na tražilicama.
Što preciznije definirate odabrane riječi i fraze, tim su bolje šanse da će vas tražilica bolje rangirati i korisnici lakše pronaći.
Postavite ključne riječi na prava mjesta
Nakon što ste se odlučili za ključne fraze koje ćete koristiti u vašem sadržaju, ostaje vam još jedna važna stavka. Postaviti ih na prava mjesta u tekstu. Zašto? Jer će vam to pomoći ostvariti željeni SEO rezultat.
Jako je bitno postaviti željene riječi na pažljivo odabrana mjesta u tekstu jer time činite vaš sadržaj vidljivijim korisnicima. A to su:
- Početak teksta
- Naslov (H1)
- Podnaslovi (H2 i H3)
- Alt tagovi fotografija
- Meta naslov i opis
- Linkovi
Kako bi vaši korisnici lakše pronašli vaše proizvode ili usluge na internetu, vaš web sadržaj mora biti dobro optimiziran ključnim riječima.
Ako je glavni cilj vašeg content plana pisati visokopozicioniran, relevantan i koristan sadržaj, upravo to će vam u tome pomoći. Osim novih posjetitelja, ovakav sadržaj osigurat će vam i ono još važnije – konverzije i dugo nakon objavljivanja.
Jednostavno rečeno – nemoguće je precijeniti važnost dobro optimiziranog sadržaja. Razlog je vrlo jednostavan. Upravo to će dovesti potrošače do vašeg sadržaja umjesto na web vaše konkurencije.
Nekoliko korisnih savjeta za kraj
Najpametnije je kloniti se kratkih (i previše općenitih) ključnih riječi. Umjesto toga, koristite one malo duže (eng. long-tail kewywords). One u pravilu imaju malo manji opseg pretraživanja, ali se odnose na konkretne upite.
Što znači, ako tražite novu zimsku jaknu, umjesto “zimske jakne”, radije upišite “zimske jakne za žene na sniženju”. Na ovaj način, upit je puno specifičniji, te će vas brže odvesti do željene web stranice.
Osim toga, nemojte zazirati od istraživanja ključnih riječi samo zato što vam se čini malo naporno ili traje predugo. Proces može malo potrajati, ali vrijedan je svake utrošene sekunde. Rezultati se možda neće vidjeti preko noći, ali ulaganje u SEO sadržaj se svakako isplati dugoročno.
A ako se zaključili da je pronalaženje pravih ključnih riječi za vaš web ipak prekomplicirano ili vam SEO jednostavno nije sjeo, nema razloga za brigu!
Slobodno se prepustite u ruke našim stručnjacima za pisanje SEO blogova i contenta. Kroz pažljivo istraživanje ključnih riječi i precizno prilagođavanje sadržaja potrebama vaših korisnika optimizirat ćemo vašu online prisutnost i povećati organski promet.
Specta agencija pomoći će vam privući ciljanu publiku sadržajem optimiziranim upravo za njihove potrebe, prema pravim ključnim riječima. Javite nam se bez ustručavanja i osmislit ćemo strategiju za postizanje vaših poslovnih ciljeva.
Jer svrha našeg poslovanja je rast vašeg.