kako napisati SEO blog

10 koraka kako napisati SEO optimiziran blog

Mnogi se pitaju kako napisati SEO blog, odnosno blog koji će biti optimiziran za tražilice. To znači da postoje određeni koraci koje moramo pratiti pri pisanju bloga kako bi on bio što uspješnije rangiran na tražilicama poput Google-a.

U ovom tekstu osvrnut ćemo se na pisanje bloga u WordPressu, korištenjem najpopularnijeg plugin-a za WordPress, pod nazivom SEO Yoast.

Za početak, ulogirajte se u WordPressov dashboard.

S desne strane se nalazi izbornik na kojemu možete odabrati “Blog posts”. Tamo se prikazuju svi blogovi koje ste napisali ili ćete napisati, kao i oni objavljeni ili spremljeni kao skica.

Prije nego krenete pisati blog, morate znati o kojoj temi želite pisati i koja će biti ključna riječ koju ćete imati (što će ljudi pretraživati da im se tvoj blog pojavi?).

10 koraka kako napisati SEO optimiziran blog u WordPressu

koraci do seo bloga

1. Odredite temu i ključnu riječ

Ako želite pisati, primjerice o tenisicama neka Vaša ključna riječ bude “tenisice”.

2. Kreiraj novi blog post

Kreirajte novi blog post i napišite naslov bloga, primjerice “Idealne tenisice za šetnju gradom”. Vaša ključna riječ mora se pojavljivati u naslovu bloga!

3. Unesite ključnu riječ u SEO Yoast

Na kraju svakog teksta od bloga možete vidjeti “SEO Yoast” – alat koji Vas usmjerava kako da napišete SEO optimiziran tekst. Tu upišite ključnu riječ koju ste prethodno odredili.

Na mjestu gdje je nama upisano “Facebook i Instagram oglašavanje”, vi morate upisati vašu ključnu riječ – u ovom slučaju “tenisice”. Kao što smo prethodno naveli, ta se ključna riječ mora pojavljivati u naslovu, ali i u prvom odlomku bloga.

SEO Yoast morate prethodno instalirati u vaš WordPress tako da odete u izbornik “Plugins”.

4. Započnite s pisanjem teksta!

Potrebno je koristiti što kraće rečenice i kratke odlomke. Također, ovisno o duljini bloga, potrebno je razbiti tekst s nekoliko podnaslova.

5. S online alatom ispravi.me korigirajte pravopis

Koristite alat ispravi.me na kraju pisanja bloga, kako bi vam ukazao na greške u pravopisu.

6. Provjerite SEO analizu

Ispod teksta kod Yoast SEO-a vidjet ćete smajliće i naslov “SEO analiza”. Tamo možete pronaći upute što sve trebate ispraviti u blogu kako bi bio SEO optimiziran. Što više toga ispravite, tim je blog bolje optimiziran.

Moguće je da će vas tražiti da ubacite podnaslove, slike s alt tekstom i/ili skratite rečenice. Alt tekst mora sadržavati rečenicu u kojoj se objašnjava što je na slici, s time da rečenica sadrži ključnu riječ. U našem primjeru takav alt tekst bio bi “na slici su prikazane tenisice“.

Pokušajte što više uvjeta zadovoljiti. Što više uvjeta zadovoljite, bolje će vam biti optimiziran tekst bloga.

7. URL Slug

U desnom izborniku bloga možete pronaći sekcije “Dokument” i “Blok”. Unutar sekcije “Dokument” uređujete URL Slug i odabirete kategoriju u koju ćete svrstati blog.

URL slug je nastavak URL adrese i zbog optimizacije je potrebno da on bude isti kao ključna riječ ili da spominje ključnu riječ. Umjesto razmaka, unutar URL Sluga se stavljaju crtice “-“. 

8. Odaberite kategoriju

Označite kategoriju/e u koju spada blog koji ste napisali. To podrazumijeva da ste prethodno kategoriju kreirali, no čak i ako niste, postoji opcija “Dodaj novu kategoriju”.

9. Upišite oznake

Upišite oznake koje se tiču vašeg bloga i svakako kao oznaku ubacite vašu ključnu riječ. U našem slučaju, to je “tenisice”.

10. Istaknuta slika

Istaknuta slika jest slika koja će se pojaviti kao glavna slika bloga. Odličan alat za izradu naslovne (istaknute) slike bloga jest Canva gdje možete jednostavno i besplatno uređivati slike, te ih pripremati za objavu na webu ili društvenim mrežama.

Nakon što uredite vašu naslovnu sliku, ubacite ju pod “Dokument” – “Postavi istaknutu sliku”. Uredite slici alt tekst i voila, vaš blog je SEO optimiziran!

Nemojte se ustručavati kontaktirati nas ako negdje zapnete, a ako vam treba i pomoć za vođenje društvenih mreža – tu smo za vas! Pogledajte i naše pakete koji uključuju savršeni omjer vođenja i oglašavanja za sve poduzetnike na društvenim mrežama! Povoljnije od klasičnog zapošljavanja, zar ne? ?

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *