Kako odabrati društvenu mrežu vašeg poslovanja?
Postavljanje kvalitetne strategije nastupa na društvenim mrežama trebalo bi biti vrlo visoko na listi prioriteta svakog poduzeća. No da bi pravilno postavili strategiju, potrebno je najprije saznati kako odabrati pravu društvenu mrežu za Vašu ciljnu skupinu.
Evo nekoliko savjeta prema kojima ćete saznati koja je društvena mreža prikladna za Vaše poslovanje:
1. Definirajte Vašu ciljnu skupinu
Prvi korak koji trebate napraviti jest identificirati Vašu ciljnu skupinu. Što ste precizniji u tome, to ćete lakše donijeti odluku o pravoj društvenoj mreži za izgradnju prisutnosti. Zapišite odgovore na ova pitanja:
- Tko je Vaš tipični kupac?
- Koliko godina ima?
- Spol?
- Kolika je njegova procijenjena zarada i razina obrazovanja?
- Koji su njihovi interesi van Vaših proizvoda i usluga?
Iskoristite odgovore na ova pitanja (slobodno ih nadopunite pitanjima koja su specifična za Vaše poslovanje) i prema tome izaberite društvenu mrežu na kojoj bi se Vaša ciljna osoba (engl. buyer persona) pojavila.
2. Postavite svoje ciljeve
Jednom kada ste identificirali svoju ciljnu skupinu, potrebno je definirati ciljeve za tu skupinu. Kao vlasnik poduzeća, vjerojatno želite povećati svoju prodaju, no marketing na društvenim mrežama ide malo dalje od toga. Pojedina poduzeća društvene mreže koriste u svrhu povećanja prepoznatljivosti brenda, druge koriste društvene mreže radi izgradnje odnosa sa svojim kupcima/klijentima i pružanje podrške (customer support).
Primjerice, kompanija Netflix koristi Twitter @Netflixhelps kako bi svojim korisnicima pružao podršku. Na taj način nisu samo oslobodili svoje telefonske linije, već su ponudili zadovoljnim korisnicima mogućnost da promoviraju njihov brend.
S time u vidu, definirajte Vaše ciljeve na društvenim mrežama. To možete napraviti na način da brainstorm-ate listu kreativnih ideja na koje Vam sve načine društvene mreže mogu pomoći u izgradnji Vašeg brenda!
3. Izaberite društvenu mrežu koju Vaši kupci posjećuju najviše
Najčešći razlog zbog kojega poduzeća ne uspijevaju postići veći značaj na društvenim mrežama jest taj što izaberu krivu društvenu mrežu na kojoj će graditi prisutnost. Većinom odaberu gotovo sve društvene mreže i objavljuju malo na jednoj, malo na drugoj.
Umjesto objavljivanja posvuda po malo, potrebno je fokusirati se na društvene mreže gdje je Vaša ciljna skupina najzastupljenija. Izgradite prisutnost tamo gdje je zaista bitno! Malim istraživanjem možete vidjeti da su određene društvene mreže jednostavno bolje mjesto za Vaš tip poslovanja i sektor u kojem djelujete. Evo nekoliko primjera:
- Proizvodna poduzeća trebala bi koristiti prednosti LinkedIn društvene mreže kao najbolje društvene mreže za B2B brendiranje.
- Trgovci bi svoj fokus trebali usmjeriti prema društvenim mrežama s velikom bazom potencijalnih klijenata poput Facebooka, Instagrama i Pinteresta gdje je vrlo važno dijeliti relevantan vizualni sadržaj.
Ako želite znati koja je društvena mreža prikladna Vašem poslovanju, javite nam se za besplatni savjet.