Izgradite vidljivost na društvenim mrežama i oduševite kupce
Gradnja snažne vidljivosti na društvenim mrežama nije nuklearna fizika. Nažalost, mnogim tvrtkama je teško stvoriti vidljivost na društvenim mrežama koja će oduševiti njihove kupce jer podcjenjuju važnost društvenih mreža.
S druge strane, pojedine tvrtke previše razmišljaju o strategiji na društvenim mrežama.
Bilo kako bilo, kreću se u krivom smjeru…
Kada govorimo o uspješnosti marketinga na društvenim mrežama, nema sumnje da on dolazi gradnjom vidljivosti na društvenim mrežama. Gradnja marketinga na društvenim mrežama danas je “MUST”. Nije ni čudo da većina poduzeća ulaže ogromne napore kako bi njihova vidljivost bila veća na relevantnim društvenim mrežama.
![93_posto_ocekuje_prisutnost_na_drustvenim_mrezama](https://www.specta.hr/wp-content/uploads/2019/03/93-posto-potrosaca.png)
Prema istraživanju koje je proveo Simply Measured, Facebook koristi 98% marketinških stručnjaka. Čak i društvenu mrežu poput LinkedIn-a, koja je usmjerena na određenu nišu koju zanima networking, koristi 64% marketinških stručnjaka. To samo pokazuje koliko je tvrtkama važno biti vidljiv i prisutan na društvenim mrežama.
Vaš posao kao tvrtka nije da stvarate umjetan sadržaj, već da se uklopite u sadržaj s kojim se ljudi mogu poistovjetiti. Kada vaši pratitelji, kupci i klijenti vide da stvarate realan sadržaj, povezat će se s vašim brendom na mnogo višoj razini. To će vam pomoći uspostaviti bolju vidljivost na društvenim mrežama.
Kako bi vaša vidljivost na društvenim mrežama bila veća, a samim time kako bi ostvarili i veći povrat na ulaganje, morate razumijeti što to točno čini društvene mreže posebnim. Zašto ih ljudi koriste?
Da li je to zbog oglasa? Ne.
Zbog velikog broja brendova koji ga koriste? Nope.
Zato što ih koriste milijuni korisnika? Noooope.
Što to onda čini društvene mreže posebnima?
Ono što čini društvene mreže poput Facebook-a, Instagram-a ili LinkedIn-a posebnima jest činjenica da se ljudi mogu povezati s drugim ljudima koje poznaju. Na društvenim mrežama vaši klijenti su stvarna ljudska bića koja žele stvarnu ljudsku povezanost sa drugima, a ako želite veću vidljivost, morate brend postaviti na osobnu razinu i povezati se sa svojim klijentima.
Ako stvarno želite izgraditi veću vidljivost na društvenim mrežama, onda morate shvatiti što vam poslovni profili mogu omogućiti kao poduzeću – a to jest izgradnja snažne zajednice. Takva zajednica kupcima omogućuje:
- povezivanje s istomišljenicima i stvaranje kvalitetne komunikacije,
- dijeljenje mišljenja (pozitivnog i negativnog) o vašim uslugama, proizvodima i brendu,
- upijanja vašeg sadržaja i daljnje dijeljenje relevantnim osobama u njihovoj okolini.
Društveni mediji jesu besplatni, no imajte na umu da su to snažni alati za postizanje rasta vaših kupaca i izgradnju pravog poslovanja – samo ako ih koristite na pravi način. Svaka društvena mreža zadovoljava različite vrste publike i sama po sebi nudi jedinstveno iskustvo.
Svako poslovanje mora imati to u vidu prilikom odabira društvene mreže na kojoj će graditi svoju prisutnost.
#1 Postavite ciljeve
![ciljevi-na-drustvenim-mrezama-za-male-poduzetnike](https://www.specta.hr/wp-content/uploads/2019/03/ciljevi-na-drustvenim-mrezama-za-male-poduzetnike.png)
Ciljeve na društvenim mrežama treba uskladiti sa vašim poslovnim i marketinškim ciljevima poduzeća. Ukoliko ih ne postavite na pravilan način, izgubit ćete mnogo vremena i novaca, a povrat na investiciju o kojemu smo u početku pričali se možda neće ni dogoditi.
Kako bi postavili prave ciljeve, morate se pobrinuti da su oni:
- Vrlo određeni – što su ciljevi određeniji, to je jednostavnije pratiti učinak i postignuće. Uz to, što su ciljevi određeniji, to vam je jasnije što morate postići.
- Jednostavni, ali ne prejednostavni – ciljevi ne smiju biti nerealno postavljeni, međutim ne smiju biti ni prelako ostvareni. Treba postojati dobra ravnoteža.
Zapamtite, svaka tvrtka može započeti svoju prisutnost na društvenim mrežama, no bez prave svrhe i postavljenog cilja, sama prisutnost neće uroditi plodom.
#2 Upoznajte svoje kupce
Vaši kupci i/ili klijenti imaju svoje razloge zbog kojih kupuju ili troše novac na određenu uslugu. Stoga, dok ne shvatite što ih motivira na kupnju ili što utječe na njih, nećete moći zadovoljiti njihove potrebe, zaključiti prodaju i u konačnici stvoriti zadovoljne i lojalne kupce.
Ako želite izgraditi snažnu vidljivost na društvenim mrežama, bitno je da svojim objavama i aktivnostima ne ciljate sve, već samo vaše klijente ili potencijalne klijente. Međutim kako bi to mogli, potrebno je znati:
- Tko vam je ciljna skupina?
- Koje društvene mreže vaša ciljna skupina najčešće koristi?
- Koji su njihovi interesi?
Svako poslovanje koje se želi efikasno pozicionirati na tržištu koristeći društvene mreže, treba ući u cipele njihovih kupaca i upoznati ih. To možete napraviti na način da pratite sljedeće:
1. Pratite što vaša ciljna skupina dijeli
Ljudi dijele na društvenim mrežama razne sadržaje. Cilj je pronaći koje sadržaje najčešće dijeli vaša ciljna skupina. Primjerice, ako netko redovito dijeli video sadržaje i blogove o start-upovima, očito je da ga interesira područje podzetništva i slične teme. Možemo pretpostaviti da takva osoba želi biti poduzetnik ili je već poduzetnik, a možda ga jednostavno samo zanima ta tema. Ono što je zapravo bitno jest da prepoznate koje teme zanimaju vašu ciljnu skupinu kako bi mogli objavljivati relevantan sadržaj na svojim društvenim mrežama.
2. Saznajte koga vaši kupci prate
S obzirom na količinu podataka koje možete prikupljati na društvenim mrežama, uz malo truda i utrošenog vremena nije teško pronaći informaciju o tome koga vaši kupci prate ili koje stranice najviše lajkaju.
Analizirajući vaše kupce na taj način, dobit ćete smjernice prema kojima možete oblikovati vaš sadržaj da dođe do što većeg broja vaših potencijalnih ili sadašnjih kupaca.
3. Saznajte kada se publika angažira
Izgradnja veće publike na društvenim mrežama je samo jedan od procesa marketinga na društvenim mrežama. Drugi dio procesa je zadržavanje i poticanje publike na interakciju s vašim brendom.
To možete postići direktnim kontaktom sa vašom publikom ili prilagođenim pitanjima unutar svake objave na svojim profilima, a nakon toga praćenjem angažmana vaše publike donijeti zaključke na koji način usmjeriti marketing da postignete što bolje rezultate i ostvarite što veću prodaju. Ako niste sigurni kako to postići, naš tim iz Specta agencije vam može u tome pomoći.
#3 Razvijte marketing strategiju na više društvenih mreža
Važnost postojanja kvalitetne i dobro usmjerene marketinške strategije ne smije se podcijeniti. Danas je neophodno razvijati prisutnost brenda na društvenim mrežama. Međutim, izgradnja efikasnog marketinga na društvenim mrežama nije više tako jednostavno. Odavno su prošli dani kada ste se jednostavno mogli povezati s ljudima i sve bi se odradilo samo od sebe.
Danas postoji mnogo društvenih mreža na kojima možete graditi svoju prisutnost. Svaka od tih društvenih mreža je namijenjena drugačijoj publici. Mnoge tvrtke misle da je koordiniranje aktivnosti na brojnim društvenim mrežama jednostavno, no kada se uhvate u koštac s time, shvate koliko je to zapravo komplicirano.
Iz tog razloga je vrlo važno dobro planirati i razviti strategiju za nastup za svaku pojedinu društvenu mrežu čija publika odgovara vašoj ciljnoj skupini. U tome je svakako dobro potražiti savjet stručnjaka prilikom kreiranja vlastite strategije.
Kada vaše poslovanje uspije razviti dobro strukturiranu i koordiniranu prisutnost na više društvenih mreža, moći ćete:
- Vidjeti veću angažiranost i interakciju vaše publike,
- Proširiti svijest o vašem brendu,
- Povećati kvalitetu i kvantitetu prodaje.
#4 Pridodajte ljudskost svom brendu
Bez obzira na veličinu vašeg poslovanja, prikazivanje ljudske strane vašeg poslovanja je obavezno. Dopustite vašoj publici da se povežu s vama, da se upoznaju s vama i da znaju tko ste. Na taj ćete način postići dublju povezanost s njima, a samim time istaknuti ćete se u moru informacija.
Ako mislite da ćete impresionirati vašu ciljnu publiku time što ste velika, zaposlena tvrtka – razmislite ponovno. Danas je sve u transparentnosti. Ljudi se s vama žele povezati na osobnoj razini i upoznati svakoga od vas.
Uspješne i prepoznatljive tvrtke shvaćaju važnost pokazivanja ljudskosti svojim kupcima. Na taj vas način ciljna publika upoznaje prije nego što su se uopće upoznali s vama, a to je velika prednost kod prodaje.
Prije samog kretanja u marketing na društvenim mrežama, smislite kvalitetnu strategiju, prepoznajte vašu ciljnu skupinu i društvenu mrežu na kojoj se ona najviše pojavljuje. Svakako se konzultirajte sa stručnjacima, a besplatan savjet uvijek možete dobiti kontaktirajući Specta agenciju. Rado ćemo vam pomoći i usmjeriti vas kako biste postigli najviše od prisutnosti na društvenim mrežama.